lauantai 23. toukokuuta 2015

Kuulumisia + paljon kuvia :)

Maanantaina (18.5) oltiin kivalla, pitkällä maastolenkillä etsimässä uusia polkuja. Maastolenkki kesti vajaa kaksituntia, eli aika pitkällä reissulla käytiin. Maanantaina oli myös Velmin syntymäpäivä ja poni täytti hurjat 17 vuotta! Silti pirteä ja aina energiaa täynnä.
 
Tiistaina (19.5) oltiin taas maastoilemassa, melkein yhtä kauan kuin maanantaina, eli noin puolitoista tuntia. Kuvia ei tullut otettua kumpanakaan päivänä.
 
Tänään olin kentällä ilman satulaa, riimulla ja ohjilla. Tänään mentiin siis aikalailla rennosti, mutta samalla pohkeet joutui kovaan käyttöön. Velmi oli tosi energinen varsinkin laukassa.
 
Kävelin aluksi muutaman kierroksen molempiin suuntiin kenttää ympäri, aktiivista käyntiä, että poni liikkuisi eteenpäin, ravissa ja laukassakin. 
Aloin ottamaan muutamia pätkiä ravia ja tein välillä pieniä pidätteitä, jotta ponin sain kunnolla kuulolle. Velmi liikkui ihan supermukavasti ja pidätteistä se myötäs mulle kivasti.
Muutamien hyvien ravi pätkien jälkeen laukkasin molempiin suuntiin ja Velmi oli tosi energinen. Mulle tuli taas kerran kuuma ja otin päällystakin (joka oli mulla mukana koska koko päivä on ollut aika tuulinen ilma ja arvelin että olisi hyvä ottaa tuulitakki mukaan) pois ja ratsastin pelkällä fleece-takilla.












 
 

 
Tää kuva on varmaan mun suosikkikuva tältä päivältä:

 
Kun olin molempiin suuntiin laukannut, aloin ratsastamaan rennommin, pitkillä ohjilla/ilman käsiä.
 

 


 

 
Loppu raveissa annoin kunnolla pitkää ohjaa ja poni venytti päätään alaspäin. Ravailin aika paljon molempiin suuntiin jotta paikat ei olisi huomenna taas jumissa laukkailujen jälkeen.
 


 
Otettiin vielä muutama tällänen kiva kuva:
 (en muokanu yhtään kuvia joten ne ei näytä kauheen kivoilta vielä)
 


 
 Mulle tuli tosi hyvä fiilis tästä ratsastuskerrasta! :)
 Melkein kaikki kuvat on otettu vaan toisesta suunnasta, toisessa kierroksessa tuli huomattavasti huonompia kuvia.
 
-Pilvi
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti